1 feb. 2012

Cum sa iti organizezi timpul cand vine vorba de treburile casnice

De multe ori, ai atat de multe lucruri de facut incat simti ca innebunesti. Va suna cunoscut? Nu stii de unde sa incepi, cum sa incepi si cu ce sa incepi. Ce sa faci mai intai, sa face curat , sa gatesti , sa speli vasele, sa pui hainele la spalat ??? Te intelegem! De aceea, in randurile de mai jos iti vom da cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti organizezi timpul intr-un mod cat mai eficient:

1. Nu amana pe mai tarziu! - atunci cand amani lucrurile"pe mai tarziu" in loc sa "le faci acum"  te aglomerezi si mai tare si iti va fi si mai greu. Cel mai bine este sa iti imparti sarcinile si sa incepi sa faci lucrurile pe rand, unul cate unul. Incepi cu ce e mai usor si lasi ce e mai greu la urma. Nu uita: "Cu cat incepi mai repede, cu atat termini mai repede!".



2.Nu te plange! - multi dintre noi avem tendinta sa ne plangem atunci cand cand avem ceva greu de facut. Ne smiorcaim, bociferam, si incercam sa evitam lucrurile pe care trebuie sa le facem. Petrecem mai mult timp plangandu-ne decat facand lucrul respectiv. Spre exemplu, poti sa petreci un sfert de ora incercand sa freci faianta din baie in timp ce murmuri si dai cu peria, fara nici un spor. In vreme ce, aceeasi activitate iti poate lua numai cinci minute. Trebuie numai sa te concentrezi si faci lucrurile cu voie buna.

3. Tine un program regulat! - stabileste-ti un program regulat pentru anumite sarcini si tine-te de el. Spre exemplu, la ora 6.00 p.m stii ca este timpul sa pui masa, sau la jurnalul de seara stii ca este timpul sa aerisesti camera sau sa dai cu asipratorul. In momentul in care ai un program pentru anumite sarcini din zi totul va fi mult mai simplu. Spre exemplu, membrii familiei se vor obsinui cu acel program si iti vor aminti de o anumita sarcina: "E sapte, e timpul sa aerism!"

4. Fa o lista! - incearca sa iti faci o lista cu toate sarcinile pe care le ai de facut. Pune acesta lista in locurile cu vizibilitate maxima (ex.pe frigider) si foloseste pixul pentru a bifa lucrurile pe care le-ai facut. Cu acesta lista care va sta in fata ta, de fiecare data cand deschizi frigiderul sa iei ceva, nu vei uita care sunt lucrurile pe care le mai ai de facut.


5. Distreaza-te! - desi poate suna paradoxal, poti sa faci lucruri care tin de treburile casnice si sa te distrezi in acelasi timp. Spre exemplu, cronomentreaza-te in timp ce faci curatenie si incearca sa obtii un timp cat mai bun de fiecare data. Sau, puneti muzica favorita in timp ce stergi geamurile sau calci hainele si misca-te usor in ritmul muzicii.

Daca iti propui sa ai mereu o atitudine pozitiva vei fi mult mai eficienta in tot ceea ce faci. Vei termina lucrurile la timp si vei fi multumita de tine!

Un ultim sfat: Nu te teme sa iei taurul de coarne! :).  

SPOR! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu